Just nu: i Linköping, Sverige.

torsdag 2 februari 2012

Toulouse? Linköping?

När jag vaknade i morse snöade det för fullt utanför mitt fönster. Nu sitter jag på biblioteket och snön ligger kvar. Enligt väderprognosen ska det vara minusgrader nu och typ hela nästa vecka också. Det här väntade jag mig inte när jag likt en flyttfågel flyttade till södra Frankrike. Nu förstår jag varför de riktiga flyttfåglarna flyttar riktigt långt söder ut, enda till Afrika. Det här är ju nästan som Sverige... Det är i alla fall ljusare här och eftersom jag lätt blir vinterdeprimerad på grund av solens frånvaro är jag mycket tacksam för det!
Tillbaka till att läsa om transistorer! Vi måste tydligen plugga in en hel lurs som vi inte gick förra terminen som handlade om dioder och transistorer, för att kunna klara av elektronikkursen vi ska gå nu. Inte det bästa när jag har en hel termins tentor att plugga till.... Men det ordnar sig, bara jag gör mitt bästa ;) Har börjat fatta lite i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar