Just nu: i Linköping, Sverige.

onsdag 8 augusti 2012

Shinkansen och Tottori

Idag har jag åkt från Tokyo med Shinkansen till Himeji och därifrån med vanligt tåg fram till Tottori där jag mötte Sara och Johannes. Tottori är känt för sina fina päron, och Tottori betyder typ fånga fågel, så stadens maskot är såklart en "päronfågel" :P
Framförallt är staden känd för sina sanddyner vid havet och dit bestämde vi oss för att ta oss, men istället för att vänta på bussen i 30 min tänkte vi att vi kunde gå istället, för enligt karta. Såg det inte så långt ut. Det slutade med att vi gick i säkert 7 km och jag hade all min packning att bära på så axlarna är lite möra nu :P vi tog i alla fall ett kvällsdopp i havet när vi hade gått över de stora sanddynerna, det hade nästan hunnit bli helt mörkt och stjärnorna syntes på himlen.
Nu är vi i ett rum på ett internetcafé som vi får ha i tolv timmar, så här ska vi spendera natten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar