Just nu: i Linköping, Sverige.

torsdag 31 maj 2012

Fransk elektro to the max

Idag ska jag skriva utlandsåret näst sista tenta - i franska. Räknar med att det inte blir alltför svettigt. Tänkte ändå gå till biblioteket nu och kolla igenom det sista. Började plugga igår eftermiddag, så har inte direkt lagt ner hela min själ i det.

På måndag har jag min absolut sista tenta, denna i Systèmes Bouclés (återkopplade system). Det är en kurs från årskurs 2, som jag dessutom redan har gjort fortsättningskursen på i årskurs 3, så jag borde ha lite koll. Grejen är bara att jag inte har gått på särskilt många föreläsningar eller lektioner, mkt på grund av att jag var i Sverige en månad. Får plugga fredag, lördag, söndag helt enkelt.

Meeeen, ikväll ska jag göra något riktigt skoj! Jag ska gå på konsert och se Justice på Le Zénith här i Toulouse, det ska bli så himla grymt! Jag köpte biljetten i januari eller nåt sånt, så jag visste inte då att jag skulle åka på festival och se dem där också, men det här kommer bli ascoolt. Har lyssnat in mig lite på de som jag tror kommer vara förband: Busy P. Killen heter Pedro Winter och är en fransk elektro/DJ-producent, men spelar också själv som Busy P. Äger skivbolaget Ed Banger Records som Justice har kontrakt med, och har varit manager för Daft Punk. Rätt cool kille verkar det som. Har hittat flera bra franska elektrogrupper på senaste tiden, det känns kul!

Här kommer ett smakprov:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar