Just nu: i Linköping, Sverige.

onsdag 17 augusti 2011

Äntligen framme - nu börjar det!

Stressig dag igår med all packning. Började inte direkt i god tid, men det ordnade sig till slut! Vi fick chansa på lite övervikt. Detta gjorde dock att jag var tvungen att gå upp kl 6 i morse för att göra ett diagnostest i franska som måste skickas in i tid och eftersom jag inte visste när jag skulle ha tillgång till internet härnäst fick det bli franskatest i morse. Det gick nog helt okej. Sedan avfärd från Bromma, efter en kort sväng för att säga hejdå till storasyster och systerson. Att flyga från Bromma är otroligt smidigt, kom ihåg det alla ni som också kommer från södra Stockholm! Och Brussels Airlines kan jag rekommendera, de var snälla med övervikten, de åkte i tid och kom fram före utsatt tid. I Bryssel där vi hade vårt byte var det också sjukt smidigt, nästa gate låg mitt emot. Och framme i Toulouse var det bara att hitta bussen och hoppa på den, och sen hoppa av utanför hotellet - svårare än så är det inte.

Vi har hunnit varva ner och ätit en god middag på en trevlig restaurang och sett en pytteliten del av staden. Nu känns det bra. Innan vi skulle gå till säkerhetskontrollen i Bromma och kramade familjen kom det tårar, men det hör till också. Kommer sakna alla jättemycket! Därför får släkt och vänner gärna hälsa på! Är i alla fall sjukt glad att Gunnar följer med mig ner och stannar tills på tisdag.

Morgondagens uppdrag är att få tillgång till min bostad. Har bokat möte med Promologis som hyr ut studentboendena och ska skriva på papper, kolla på rummet och få nycklar. Efter det kommer jag känna mig fri som en fågel, kunna komma och gå som man vill! Sen ska vi bara ha det bra och upptäcka Toulouse.


Äventyrande och upptäckande tar på krafterna och imorgon måste jag känna mig som en superwomen! Bäst att sova ordentligt. God natt.

2 kommentarer:

  1. Hello darling! Hoppas att allt gick bra med bostadsgrejerna. Allt ser fint ut på bilderna! Längtar till november, det kommer bli great! Puss!

    ps. kolla med Ceci hur hon fixade så att man kan skriva kommentarer utan att vara inloggad på någonting (gmail etc.). det blir betydligt lättare för oss att kommentera. PUSS!

    SvaraRadera
  2. ps2. så himla söt du är på bilden vid måltiden!

    SvaraRadera