Just nu: i Linköping, Sverige.

torsdag 22 mars 2012

Närmare än vad jag trodde

Läste La Depeche nu på morgonen när jag vaknade och de har fortfarande inte gripit honom, de skriver att det har utbrutit ett utnötningskrig mellan gärningsmannen och RAID (Recherche, d'Assistance, d'Intervention et de Dissuasion, en enhet inom den nationella franska polisen) och man har hört sprängningar sedan 23.30 igår kväll. I morse mellan 6 och 7 hördes ytterligare två sprängningar. De rapporterar att RAID har sprängt fönstren och dörren till ingången. Målet är att än en gång sätta press på honom, utan ljus och utan värme (de har stängt av gasen till huset för att undvika sprängning). Han har nu avbrutit all kontakt med RAID och verkar inte längre vilja förhandla.


Det visade sig att detta drama utspelar sig på Rue du Sergent Vigne som bara ligger 5 km från där jag bor, väldigt nära mina favoritkvarter i stan. Obehagligt nära. 




Visa större karta



Visa större karta

Jag bor vid A, dramat utspelar sig vid B.

1 kommentar: