Just nu: i Linköping, Sverige.

lördag 31 mars 2012

Happy

Antar att de flesta som läser här ibland har hört om min olycka. För en vecka sedan ramlade jag och slog i huvudet, vilket slutade med att jag hamnade på sjukhus i fyra nätter med en liten skallfraktur och hjärnskakning. Väldigt läskigt.

Jag vet att jättemånga har varit oroliga för mig och det är så många som har hört av sig och många som har hjälpt mig här i Toulouse och jag är väldigt tacksam för det. Det är inte mycket man klarar här i världen helt själv, så tack så mycket.

Mamma och pappa kom hit i onsdags när jag skrevs ut från sjukhuset och det har varit så skönt att ha dem här hela tiden. Även om jag är pigg vissa stunder på dagen så kan jag vara hur trött som helst med huvudvärk andra stunder, så det var väldigt bra av dem att komma hit. Jag ska åka med dem tillbaka till Sverige i morgon så att familjen kan fortsätta ta hand om mig ett tag till.

När sådana här saker händer börjar man tänka lite på vad som är viktigt i livet och man kommer på vad som är helt oviktigt. Viktigt: Att jag och mina nära och kära mår bra. Oviktigt: Hur det gick på mina rattrapagetentor.

Hittade ett citat som jag gillar väldigt mycket. Det är oftast en bra grej att inte tänka som alla andra tycker att man ska tänka.

3 kommentarer:

  1. Hade helt missat detta. Skönt att du börjar bli bättre! Ta det lugnt och vila upp dig i Sverige nu! Kramar från Kanada

    SvaraRadera
  2. Detta hade jag ingen aning om! Usch, vad hemskt!
    Men vad skönt att du börjar bli bättre (jag läste din facebook-status idag, och nu fattar jag vad du menade).
    Ta hand om dej. Och jag gillade citatet skarpt :)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket för era hälsningar! Jag börjar bli bättre nu :) Kramar!

    SvaraRadera