Just nu: i Linköping, Sverige.

fredag 23 mars 2012

Tillbaka till Toulouselunket

Nu är dramat äntligen över och vi kan alla pusta ut lite. Undrar vad detta kommer att göra med Frankrike och presidentvalet, det ska bli intressant.

Det är nu dags för mig att koncentrera mig lite mer på skolan ett tag, jag har två tentor nästa vecka. Det känns rätt så lugnt, ingen panik, men jag borde plugga i helgen! Det är inte värt att få mer rattrapage. Målet är inga rattrapage denna termin, det vore så jäääkla gött. Det är helt genomförbart denna gång också. Jag har ju bara en kurs som består av tre delkurser, alla andra kurser jag går är en egen kurs så att säga. Det känns skönt.

Resultaten från rattrapagen börjar komma nu. Igår fick jag reda på att jag fick 6,20 (10 är godkänt) totalt på kursen i c-programmering, numerisk analys och nätverk och det var väntat eftersom jag inte hade pluggat ett dugg. Däremot fick jag 10,5 på programmeringsdelen och det blev jag glad för! Det betyder att lite programmering sitter ändå! Idag kommer jag få reda på två kurser till: CCTS som består av en elektronikdel och en signaldel, och Informatique Matérielle som består av en digitalteknikdel, en datorteknikdel och en del som går in på elektroniken i digitaltekniken, totalt fem tentor. Jag hoppas verkligen att jag får godkänt, jag behöver verkligen de här kurserna och jag pluggade så hårt. Håll tummarna!

Ikväll ska vi gå på Gala INSA, en fest som studenter har arrangerat för oss INSAianer (INSAïens på franska) med tema Cannes. De har hyrt en klubb en bit bort och vi ska gå med alla kompisar och klä upp oss, så det ska bli jättekul! Tyvärr fick vi inte tag på biljetter till att åka till klubben med kanalbåt, det hade varit superhäftigt. Klubben ligger nämligen vid kanalen en bit bort. Vissa ska åka dit i limousin, men vi tar nog bussen ;) Så antingen blir det en tröstkväll eller ett tillfälle att fira! Låt oss hoppas på det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar