Just nu: i Linköping, Sverige.

onsdag 21 december 2011

Säkert! och sockerbagare

Nu fortsätter jag på svenska, men jag kanske får för mig att skriva någonting litet på franska...

Igår åkte jag på en liten utflykt till Farsta centrum med mormor för att titta lite på julklappar och jag fick äntligen köra bil! Askul! Pappas bil är en RIKTIG bil :)

Mon père a un BMW X3 et je l'ai conduit hier :)
På kvällen var det dags för Gunnars julklapp. Han fick gå på en föreställning med mig på Cirkus på Djurgården. En föreställning med humorgruppen Klungan och konsert med Säkert! och det var jättebra!

Gunnar et moi attendant le spectacle. On peut voir ma nouvelle coiffure!

Le concert avec Säkert!.

En rentrant, nous sommes passés par Sergelstorg. Il y avait des rennes! 

Nu känns det verkligen som att jag har jullov. Sitter just nu själv i Gunnars kök och ser ut över snön genom fönstret. Han var tvungen att åka till jobbet på möte en stund idag, så jag ska fixa lite här hemma. Vi ska bjuda på tårta ikväll, så vi har varit lite sockerbagare på morgonen och bakat tårta! Vi hinner nämligen inte ställa till med något kalas efter våra födelsedagar (jag fyller år den 1 januari och Gunnar den 16 januari) eftersom jag åker till Toulouse den 2 januari. Eftersom jag fyller 23 och Gunnar fyller 27 blir det 50-årskalas!

Gunnar et moi sont pâtissiers aujourd'hui.

Bientôt un gâteau de Pinocchio!
Därför ska jag städa lite och göra fint! Känns som att jag kommer ha lite tid över... Kanske ska plöja lite i datorteknikboken jag lånade/snodde av Sofia? Passa på när man är ensam och inte har något bättre för sig liksom... Eller så kan jag ju spela de nya spelen jag laddade ner på telefonen igår - tetris är ju sjukt kul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar