Just nu: i Linköping, Sverige.

lördag 24 december 2011

Faktiskt julafton

Nu är det ju faktiskt redan julafton! Wow. Jag är ovanligt chill about it. Kanske är det för att i år vill jag inte att det redan ska vara julafton, för det innebär att jag redan har varit i Sverige i en vecka och att det bara är drygt en vecka kvar här. Tiden går alldeles för fort när man bara har det trevligt hela tiden och får vara med de man tycker om allra mest.

Ska nu sova i mitt gamla flickrum, annars kommer ju inte tomtenissen med någon julstrumpa enligt mamma. Gunnar sover hos sin mamma, så vi fick skypea ikväll, men nu är han bara några kilometer bort istället för hundratals. Det känns bra att veta att vi ses igen redan imorgon och inte om några månader! <3

Värsta bästa julen börjar nu! Längtar redan till sista avsnittet av julkalendern! Och helt ärligt, helt oberoende om det låter klyschigt eller inte, så är denna jul verkligen en sådan jul som jag helt skiter i julklapparna och allt runt omkring. De skulle liksom till och med kunna sluta sända Kalle Anka. Jag är så himla glad att få vara med de jag älskar och att alla mår bra, det är det enda som betyder någonting.

Låten som säger just det, som nog är en av mina favoritjulsånger, även om den är väldigt mainstream kommer här. Bryr mig inte om att den är klyschig, mainstream, svulstig, gillar den hejdlöst ändå. Men denna version är den enda som slår orginalet, och som han gör det! Michael Bublé gör Mariah Careys All I want for Christmas is you:




God julenatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar