Just nu: i Linköping, Sverige.

torsdag 5 januari 2012

Japan i april - 4月に日本

Nu är det bestämt! Nu blir det av! Nu har jag köpt flygbiljetter till Japan! Är så himla glad över att jag nu verkligen ska genomföra det som jag har tänkt på och pratat om så länge. Det kanske kan låta som att det inte är så märkvärdigt med en resa, men det är en skitstor grej för mig.

1. Första gången jag kommer resa utanför Europa, och då även första gången jag kommer resa så långt själv.
2. Jag ska få träffa mina kompisar som nu bor där och som jag inte har träffat sen i juni.
3. Jag ska få uppleva ett land så annorlunda mot Sverige, en helt annan kultur, häftig mat och fantastisk natur. Ser framför mig hur jag kommer gå runt med stora förundrade ögon hela tiden.
4. Känner att jag behöver ha en stor grej att se fram emot så att jag orkar kämpa här med skolan! Det är viktigt!

Kommer att svänga förbi Stockholm på vägen dit också, vilket känns skönt. Skönt att få träffa Gunnar då, och familjen. Skönt att få bli lite klappad på av mamma. Man ska inte underskatta mammor, de kan göra underverk.

"Life is compared to a voyage" - anteckningsbok som jag fick av två kompisar inför mitt Toulouseår. Där skriver jag lite tankar jag har om allt möjligt och nu innehåller den även haikudikter!
Blev så inspirerad av allt detta att tvungen att skriva en liten dikt:

Japan i april
Förbereder resan
Haiku är japanskt

よく眠る

サラ

(Ursäkta mina försök på Google translate-japanska)!

2 kommentarer:

  1. Wow vad häftigt!!! Jag förstár verkligen att du tycker detta är en stor grej!
    Nu sitter jag i mitt nya boende och är lite halvt upp-packad :)
    Och en massa grattis i efterskott!

    SvaraRadera
  2. Tack Ellinor! Ja, det ska bli häftigt, ser fram emot det :)
    Vad kul att du har kommit till ditt WG :) Det kommer bli asbra, grattis! Får komma och hälsa på ;)

    SvaraRadera