Just nu: i Linköping, Sverige.

torsdag 19 januari 2012

F*ck you!

Oj oj oj, om man läser mina senaste inlägg måste man tro att jag har världens största humörsvängnigar. Det kanske jag också har. Pendlar mellan hoppfull och förtvivlad. Men det slutar här. Min förtvivlan resulterade i dag efter tentan i en impulshandling: en enkelbiljett till Paris. Gunnar kom dit i morse eftersom jag från början hade tänkt att åka dit idag. Senare fick min résponsable (ansvarig lärare, vi kan kalla honom för V) ett utbrott på mig och Sofia för att vi inte hade gått till en tenta, trots att vi förklarade att vi tyckte att vi spenderade tiden bätte genom att plugga till de andra tentorna. Det funkar tydligen inte som i Sverige här, men det kom ju inte som en överraskning. Vad som däremot kom som en överraskning var att det tydligen är väldigt dåligt att inte gå på en tenta utan giltig anledning (intyg från läkare). Då blev jag ledsen och tänkte att det fick bli en kort helg Paris. Men nu i min förtvivlan blev jag förbannad. Jag tål inte tanken på att en jävla gubbe som ingen tycker är kompetent för fem öre kan styra mitt liv. Om V är den enda anledningen till att jag inte åker till Paris idag finns det ingenting som kan stoppa mig. Jag bryr mig 100 000 gånger mer om mig själv och Gunnar än om honom. Och jag är väldigt osäker på vad som händer om jag missar en tenta till förutom att jag får 0 poäng på provet, vilket jag skulle fått i alla fall. V kan bli arg, men jag har svårt att tro att han skulle stänga av mig. Jag kommer ju givetvis inte säga att jag åkte till Paris istället, men jag kommer ju inte ha något läkarintyg att visa upp. Som sagt: couldn't care less om vad han tycker. Och om de skulle dra in platser för kommande LiTH-studenter (vilket är högst osannolikt eftersom LiTH är den populäraste skolan att åka till på INSA) så är inte det någon big loss, tro mig. Efter hur jag har blivit behandlad på den skolan känner jag inte att jag direkt skulle rekommendera någon att åka dit och läsa IMACS. Trust me, du vill inte ha något med V att göra...

Tack alla kompisar som har muntrat upp mig och peppat! Jag mår så mycket bättre redan. Det är så ofta man hör folk säga att man ska följa sitt hjärta. Tack för att ni tycker det är bra nu när jag har bestämt mig för att göra just det. Tack!

3 kommentarer:

  1. Bra Sarah! Ge den där V en liten match! ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken tyrann!!! Har hört en liknande story från en sprekare som pluggar i Frankrike - det är mycket som är obligatoriskt, och om en svensk utbytesstudent inte dyker upp hotar de med både det ena och det andra.
    De kan inte göra ett skit Sarah, LiTH hjälper dej om de krånglar!!!

    SvaraRadera
  3. Han har inte sagt något ännu i alla fall! Trots att det blev lite krångel och en missad tenta så känns det ändå att det var värt det för att få en dag till med Gunnar och för att förlänga helgen :) Ska berätta mer!

    SvaraRadera