Just nu: i Linköping, Sverige.

måndag 16 januari 2012

...men det är bara att resa sig igen!

Oj då, det blev visst ett lite väl deppigt inlägg sist. Men det var så det kändes (och känns fortfarande lite grand). Jag har i alla fall börjat plugga lite med en kille i den gruppen jag går i med tvåorna. Han är asschysst och hjälper mig gärna, vi har gjort labbar tillsammans också. I går kom han hit och vi gick igenom nästan lektionsuppgifter till en av kurserna vi går, och det gick jättebra! Vi bestämde nu att vi ska plugga lite till tillsammans imorgon bitti före tentan. På tentan ingår det nämligen en delkurs som jag totalt har missat. Jag visste inte den kursen hörde ihop med de andra jag har gått, så jag måste försöka ta igen en hel delkurs i efterhand vilket inte är ett dugg kul. Thomas är i alla fall jättesnäll och har lånat ut ett kompendium till mig och frågade om vi skulle göra en gammal tenta tillsammans imorgon. Även om jag inte kommer att hinna lära mig det till tentan imorgon eftermiddag så kommer jag kanske börja fatta någonting och sen kanske klara det på rattrapagen. Rattrapageveckan kommer bli ett helvete. Jag kommer med stor sannolikhet att behöva göra rattrapage på alla kurser jag gått under höstterminen, utom franskan och marknadsföringskursen jag ska gå nästa vecka, och allt detta ska ske på fyra dagar. En hel termin på fyra dagar. Yes, det fixar jag!!!

Har ätit och tittat på Scrubs på franska, och jag blir glad över hur mycket jag förstår av det de säger, för de pratar så jääääkla fort, speciellt doktor Cox. Nu är det okej att glo på en serie - me like!

Franska
Bizut, la seule chose qui te permettrait d'être moins productif, là tout d'suite, serait que tu deviennes en fait le mur contre lequel tu t'adosses. Bien sûr tu ne serais pas à l'abri qu'un pauvre crétin vienne s'adosser contre toi, ce qui soulèverait une question : lequel est le plus crétin des deux ? Je sais, oui, c'est une énigme ! Mais surtout ne t'inquiète pas, je vais me creuser l'citron et j'te donnerai la réponse. -Dr. Cox-


Engelska
Newbie, the only way you could be less productive right now is if you were, in fact, the wall on which you’re leaning against. Of course, then you’d be providing some jackass with a wall on which to lean against and reflect on what a jackass he truly is. I know! Here, it’s a conundrum. But don’t you worry about it — I’ll tackle that one upstairs. In the meantime, you could at least pretend to be doing some work. And right about now, even though you don’t have your basket, aw, it’s just a terrific time for you to skip away, Shirley. Skip away. Skip away. Go on. Skip away. -Dr. Cox-


Som ni ser är det inte riktigt samma i översättningen till franska, men så blir det ju. Den engelska fortsätter lite mer än den franska också. Kul är det i alla fall!

bizut [bizy(t)]

  • substantiv, maskulinum

    skol. sl. nollaförstaårselev


 Älskar att "newbie" heter "bizut" på franska, det låter så roligt! Känner mig lite som JD ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar