Just nu: i Linköping, Sverige.

fredag 30 september 2011

I huvudet på Sarah just nu

I huvudet på Sarah just nu:

Är glad att jag inte är så trött som jag borde vara efter att ha vaknat 06.20.

Är så oerhört glad och pirrig i magen över att min fina Gunnar kommer hit om 8 timmar!

Tycker att reglerkursen är den roligaste just nu.

Tänker på de supersnygga kläderna jag köpte igår på COS, värt att leva på nudlar denna månad!

Hmm, att jobba inom flygindustrin vore häftigt... Internship på Airbus i sommar...?


Dags för nästa föreläsning, slut.

4 kommentarer:

  1. Så himla kul att Gunnar hälsar på! Jag vill se bilder på de snygga kläderna!! Lägg upp omedelbums.

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare! Bums!

    SvaraRadera
  3. Ja, det var helt underbart att få ha honom här efter över fem veckor isär! Ska skriva snart om helgen, har just nu lite internetproblem (surprise). Och jag lovar att fota kläderna också ;)

    SvaraRadera
  4. Eftersom du är en så duktig tyskstudent får du lite språklektioner av mej via bloggen! :) Detta är svaret jag skrev på min blogg, men kan man dela med sej av tysk grammatik ska man helst göra det flera gånger om!

    Sarah, du har så rätt så! Tyskan är ju på topp! Sedan kann du redan du lägga märke till följande saker med meningen:
    - Entschuldigung = ursäkta. Ett bra ord att kunna!
    - Substantiv (Karte) skrivs alltid med stor bokstav,

    Och överkursen:
    - Verbet som står i infinitiv, här: betala, kommer alltid sist i en mening med flera verb.
    - Det heter die Karte, men jag säger meineR Karte, eftersom prepositionen mit styr dativböjning, vilket gör att die blir der.

    Åh, ser redan fram emot nästa språklektion!

    SvaraRadera