Just nu: i Linköping, Sverige.

söndag 25 september 2011

Lugn söndagskväll

Det blev en lugn söndagskväll med städning och middag. Sedan kollade jag och Sofia när vi har tentor... De två första är den 20 och 21 oktober! Det är ju hur snart som helst!!! Hjälp. För att distrahera oss pärlade vi lite efter det :)

Äntligen städad lägenhet, så himla skönt och hemtrevligt!

Jag pärlade ett svenskt hjärta :)
Jag och Sofia tror att vi ska skippa en av de kurserna vi har börjat läsa. Den verkar nämligen inte helt överensstämma med det vi skulle ha läst i Linköping. De andra som vi har valt verkar dock bra, och då känns det bättre att satsa på dem ordentligt. Känns skönt att kolla upp ordentligt, för det känns som att jag läser 10 kurser samtidigt nu. Det är kanske fyra egentligen, men de består av små delkurser som är helt olika kurser, så det blir mycket att hålla reda på. Därför skulle det också vara skönt att hoppa över en. Jag tror att man behöver göra det för att kunna klara några kurser alls. Jag kommer att vara oerhört glad om jag kommer tillbaka till Sverige med 45 hp. Håll tummarna!

Börjar kl 8.00 imorgon (akademisk kvart existerar inte här), så jag borde sova snart... Blir lite omställning för jag började för det mesta kl 11.00 förra veckan. Tillbaka till verkligheten efter en jättetrevlig helg! Nästa vecka kommer att vara bra, för på fredag kommer Gunnar och hälsar på - jippie!

3 kommentarer:

  1. Kul att Gunnar kommer! Måste bara säga att du har ett extremt häftigt skrivbord/hylla. Köpt eller fanns det där sen innan? Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror verkligen det är ett vinnande koncept att dra ner sin ambitionsnivå lite och satsa på att ta färre poäng, men verkligen klara studierna och förstå. Det är ju också ett nytt språk att lära sej, på en helt annan nivå än man är van vid.

    SvaraRadera
  3. Nathalie: Ja, skrivbordet och hyllan fanns i lägenheten. Jag hyr den möblerad, fast madrass till sängen ingick dock inte... Man kan faktiskt inte tro att det är en fransk lägenhet, den känns mer som IKEA-designad när man ser planlösningen, sjukt bra tänkt är det i alla fall :) du får komma hit och titta! ;)

    Ellinor: Jag håller helt med, hellre klara och förstå några poäng än att stressa igenom alla kurser och inte förstå alls. Jag förstår dock fortfarande inte det mesta av föreläsningarna, men det beror mest på ämnena som jag inte har så mycket förkunskaper i... Men förståelsen knackar förhoppningsvis på lagom till tentan ;) Det känns jättekul med tyskan iaf! :D

    SvaraRadera