Just nu: i Linköping, Sverige.

onsdag 14 september 2011

Livet på INSA börjar så sakta ta form

Kurserna började på riktigt igår och jag har fullt upp med att ställa in hjärnan på learning mode. Det är sjukt utmattande att sitta och lyssna på franska hela dagarna, och anteckna och försöka förstå på samma gång. Men det känns ändå kul! Elektronik verkar rätt svårt, men jag känner ändå att jag har valt rätt inriktning. Jag går ju kurserna med Sofia som läser teknisk fysik (Y), så jag är nog på rätt spår.

Skillnader INSA vs. Linköping:

Föreläsningar:   1 h 15min                                     2 x 45 min                                                 0-1
Tavlor:              Griffeltavla & krita                        Whiteboard & whiteboardpenna                0-2
Kurslitteratur:    Gratis kompendier                        Svindyra böcker                                       1-2
Lunch:              Trerätters för 3,05 €, 1 h 45 min   Matlåda som är fryst i mitten, 1 h 15 min    2-2
Kaffe:               Kaffekort All Inclusive/år 8 €        Kaffekort, 40 koppar för 200 kr                3-2
Kläder:             Linne, shorts & sandaler                Tjocktröja, jeans och kängor                     4-2
Restid:              10 min promenad                         10 min cykling / 25 min promenad               5-2
Registrering:      Tusen papper med stämplar          Via internet, två knapptryck                       5-3

Resultat: INSA 5, Linköping 3. Vi får se hur det utvecklar sig under året...      

Och så har jag förresten köpt en iPhone! Det är med den jag har tagit bilderna nedan. Det var ju lika bra, när jag ändå skulle ha ett abonnemang ;) Maila om du vill ha mitt franska nummer!

Anna med sin nya iPhone!

Trerätterslunch: paté, kycklinggryta med couscous, gâteaux med äpple, baguette

Sofia i restaurangen

Storhandling på lågprisaffären i närheten. Obs, den svarta vagnen är proppfull med konserver!

Anteckningar från "Deepening of electronic circuits"

Sofia är flitig!

Grön krita på grön griffeltavla...
     

3 kommentarer:

  1. Fryst i mitten, you know your audience :)

    SvaraRadera
  2. Absolut, och jag är beredd att erkänna att det är så mina luncher ser ut i Linköping ;) Det måste vara rätt så irriterande för er också, förlåt ;)

    SvaraRadera
  3. Versus-listan var intressant! En sådan måste jag också göra!
    Sedan gillade jag grön krita på grön griffeltavla XD

    SvaraRadera