Just nu: i Linköping, Sverige.

onsdag 16 november 2011

Ett riktigt utlandsår

Hallå! Så här ska det ju inte vara att plugga utomlands! Det duger inte att bara sitta hemma med näsan i skolböckerna. Nu skiter jag i alla jävla poäng. Nu lär jag mig saker för att jag vill kunna dem.

Hur mycket franska lär jag mig på att sitta här med böckerna egentligen? Lite tekniska termer kanske, men inte mycket mer än så. Det är att vaska sitt utlandsår. Poäng kan man ta i Sverige. Franska kan man prata i Frankrike. Vad är det som är så svårt att fatta med den ekvationen?

6 kommentarer:

  1. Det är bra! Vi i Grenoble läser typ 20 poäng, det tycker vi är lagom. Kram!

    SvaraRadera
  2. Haha det är kanske det som är mitt problem, har 65 hp på mitt learning agreement ;) Har iofs vaskat en kurs, men den är 3 hp... :P

    SvaraRadera
  3. Rätt inställning, kör på bara! Vi kommer alla få gå tre-och-en-halvan nästa höst ändå :)

    SvaraRadera
  4. Nu försöker vi igen ;)
    -Gillar den logiken skarpt!

    SvaraRadera
  5. Håller med Nat och Kajsa! Vi är ju här för att lära oss franska och ta 30 hp, det betyder 15 hp/termin. Tar du då hela 20 (eller 23 som i mitt fall) per termin är man ju ägande bra! Asbra! Jag menar, vad ska du med 65 hp till???? LiU är najs och ett extra år där betyder extra roligt! Så hoppa kurser NU! Lova!

    SvaraRadera
  6. Vi kommer ha så kul tillsammans i Linköping när vi tar igen kurser! Jag har inte bråttom att börja jobba stannar, gärna lite extra i Linköping och går på kravall:)

    SvaraRadera