Just nu: i Linköping, Sverige.

söndag 20 november 2011

Lite bilder

Här kommer lite blandade bilder från allt möjligt jag gjort sen jag kom hit för tre månader sen. Det kommer mer!

Bakade kakor en kväll, råkade köpa kakmix istället för kakor, hihi.

Typisk trerättersskollunch - 3,05€.

Så här kul ser det ut när jag och Sofia pluggar transformteori (matte som man behöver för att räkna på signaler).

Vi var tvungna att baka kladdkaka också. 

Föreläsningssalen Amphi Riquet (ingenjören och entreprenören Pierre-Paul Riquet utformade och förverkligade Canal du Midi, den 24 mil långa kanalen som förbinder floden Garonne med Medelhavet och som flyter igenom Toulouse, den stod klar 1681).

Träden vid Canal du Midi den 16 oktober.

Vi hittade en McDonald's-restaurang på promenadavstånd från vårt hus!

Ett vackert bibliotek i stan, dock helt proppfullt lördagen jag och Anna tänkte gå dit.

Helgfrukost.

Gunnar kom med macaroner från Paris!

Kvällsbild vid kanalen.

Nu är det höst.

Vi har fått tillgång till ett studierum i huset, så jag och Anna utnyttjade det!

Sen lagade vi kyckling till middag.

Capitole prydd med massor av franska flaggor på Armisticedagen den 11  november (slutet på första världskriget 1918).

Anna och jag letade skor och tog lunchpaus på Subways.

På Armistice-kvällen.

På indisk restaurang med Sylvia och tjejerna :)

Jag har köpt en reservoarpenna för att bli lite mer fransk (de kör med riktigt bläck och absolut inte blyerts).

Jag har köpt ett franskt Alfapet (Scrabble), och Anna började lägga när vi hade spelkväll :)

2 kommentarer:

  1. Hej min älskade unge!
    Nu har jag läst hela din blogg i ett svep. Helt fantastiskt att få ta del av dina upplevelser på det här sättet. Känner ju igen en hel massa från det du har berättat när vi har pratat i telefonen men det var roligt att få läsa också om allt och se dina fina bilder. Jag mailar dig i morgon och skickar med recept på Lussekatter.
    Kom ihåg det dina kompisar har skrivit. Pluggandet är inte så viktigt utan ta den här tiden till att ha kul och lär dig språket så mycket du kan. Poängen kan du ta ikapp sen.
    Du är så duktig. Vi är stolta över dig.
    Sköt om dig. Pussar & kramar /Mami

    SvaraRadera