Just nu: i Linköping, Sverige.

tisdag 15 november 2011

Sjuk!

Ja, nu har det drabbat även mig, förkylning. Har egentligen haft lite småont i halsen sen Gunnar var här, men igår hade jag asont hela dagen, och det har inte gått över än. Igår hade jag bara schemalagt på förmiddagen, så jag låg hela eftermiddagen i sängen och kollade på Disneyfilm på youtube. Det är så najs! Funderar på att göra det samma idag så jag blir frisk.

Det är så kul att kolla på Disneyfilmer, för det är så länge sen jag såg dem! Såg bland andra Mulan igår och den tycker jag är asbra. Verkligen girlpowerfilm! Nu har jag i och för sig blivit lite lat och kollar mera på engelska, vilket egentligen är lite fusk. Jag borde ju försöka se dem på franska i stället. Jag såg Askungen på franska (Cendrillon) och det var en riktigt bra version med hela filmen i ett klipp, men när jag kollade någon dag senare på samma länk så hade de stängt av det kontot, så nu får jag börja leta efter spellistor igen. Det finns sjukt mkt film på youtube och Disneyfilmer är väldigt lätta att hitta. Rekommenderas varmt till er som gillar att titta på film och vill träna upp ett språk! Jag tror seriöst att anledningen till att jag har lyckats bli bra på engelska och bara ha vistats i ett engelsktalande land i tre dagar i hela mitt liv, är just att jag har tittat mycket på tv och film, och jag har nästan alltid tittat med text (kollar mest på DVD och laddar inte ner som alla andra gör).

Alltså: mer film åt folket! Nu blir det Mulan 2 i sängen, det håller inte att vara sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar