Just nu: i Linköping, Sverige.

söndag 23 oktober 2011

Airbus och teknikens under

Wiiiiieeeee!

Idag åkte vi till Airbus och blev guidade om A380 (världens största kommersiella flygplan, maxkapacitet 853 passagerare). Det var ascoolt! När jag gör sånt och tycker att det är superintressant känner jag att jag har valt rätt som läser till civilingenjör.

Jag har redan skrivit en gång att det kanske skulle vara kul att jobba inom flygindustrin och det är jättemånga av utbytesstudenterna på INSA som har kommit hit just för att de är intresserade av flyg- och rymdteknik. Något att fundera över...

Jag kan fortfarande inte släppa det här med A380... Det är ju hur häftigt som helst att människan har kunnat konstruera något sånt. Jag fick lite samma upplevelse som jag kan få när jag lägger mig en stjärnklar kväll på marken och tittar på stjärnorna. Då ligger jag och tänker på hur häftig rymden är och hur otroligt det är att jorden, och vi ens existerar. När jag ser sådana tekniska saker förundras jag över hur människan har kunnat komma på, tänka ut, designa och konstruera något sådant. Det är bland det häftigaste jag vet. Åh, kan nästan inte vänta tills jag blir ingenjör och kanske får jobba med tekniska utvecklingsprojekt! Snacka om att ha ett stimulerande jobb!

Tyvärr var det inte tillåtet att fota på området, så vi kunde bara ta kort utanför receptionen:



Sedan gick vi lite på stan:

Pappa var glad över sin nyinköpta Airbuskeps :)


På taket av Lafayette.


Mormor fick erfara att i  Frankrike tycker de tydligen att cappucino serveras med söt grädde och kakao!

Själv åt jag linguine med karljohansvamp och foie gras - så himla gott!
 Nu är det läggdags för att vara pigg imorgon bitti då vi ska gå på marknaden på Place St Sernin. Sedan ska familjen få se hur jag har det hemma hos mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar