Just nu: i Linköping, Sverige.

onsdag 12 oktober 2011

Palla

Mitt nya recept för att ha ett bra år:

1. Stressa inte över skolan. Det är inte värt det.

2. Gör något roligt minst tre dagar i veckan.

3. Prioritera att göra något som gör att du måste prata franska med någon, och ha gärna kul samtidigt.

4. Se till att uppleva den franska kulturen.

5. Gör saker med franska kompisar!



Därför har jag inte pluggat till den dumma labben ikväll, utan gick på konsert med Sofia och hennes franske kompis Romain. Det var så värt! Electrobandet Yuksek var så himla bra! De ägde allt, till och med en dum signallabb.

Juste, glömde den viktigaste punkten:
Man kan bara göra sitt bästa, och det räcker!


Detta inlägg tillägnar jag alla andra utbytesstudenter där ute. Ta det lugnt!

Godnatt :)

4 kommentarer:

  1. Klokt, Sarah! Man måste ha lite distans till det hela, och ta det med ro. Kämpa på!

    SvaraRadera
  2. Tack för peppningen, Kajsa! Vi får hjälpas åt ;) Hur går det för dig med kurserna, labbarna, tentorna?

    SvaraRadera
  3. Ska ta detta till mej! Hitills har jag följt råd 2-5 (i min tyska tillvaro) och nummer 1 ska jag komma ihåg nu när det drar igång på måndag och jag har fått ändra mina kurser i sista sekund.. :)

    SvaraRadera