Just nu: i Linköping, Sverige.

onsdag 12 oktober 2011

Stressångest och peppkonsert

Halloj!

Onsdag morgon med blå himmel och sol. Är glad att jag fick sova så pass länge att solen hade gått upp före jag slog upp ögonen!

Det är en grej som kändes konstig i början här. Det är som högsommar på dagarna, men solen går inte upp förrän 8, och nu är den nere vid 20, i augusti vid 21. Och när den väl är nere blir det verkligen becksvart på himlen. Så det känns som en blandning av vinter och sommar!

Tillbaka till morgonen: jag börjar inte förrän 15.30 idag, men igår efter vår föreläsning gick jag och Sofia fram till föreläsaren och frågade om labben vi ska ha denna veckan, eftersom vi inte har fått någon information om den. Hon blev förvånad när vi sa att vi var Erasmusstudenter, eftersom alla andra Erasmus hade blivit nekade att gå kursen, p g a att den redan var så full. Det verkar alltså som att personen som är ansvarig för oss inte har registrerat oss på kursen eller pratat med lärarna om det finns plats för oss på kursen. Men hon sa att på hennes delkurs kan vi få plats på labben, det luriga blir delkursen i elektronik, eftersom det finns begränsat med utrustning... Om vi inte kan göra labben kan vi ju inte slutföra kursen! Just snyggt att detta uppdagades när vi har gått halva kursen! Summan av kardemumman är i alla fall att vi fick materialet till labben igår eftermiddag och det var ett häfte på 30 sidor fullt med uppgifter, så vi har att göra hela dagen idag... Men det fixar vi! Jag har ju fått en bra start på morgonen med sol, Wasaknäcke och svenskt kaffe :)

Igår kväll var jag på konsert med Damien, en av våra franska kompisar. Vi såg det svenska bandet I'm From Barcelona på en klubb i närheten som heter Le Bikini (typ exakt som Debaser Medis i Stockholm fast med en utomhuspool). De var sjukt bra live, något jag rekommenderar!



Lätt värt 20€ för att bli jätteuppmuntrad och ha kul, och framförallt för att få tänka på något annat än stressångesten med skolan.

Nu är jag redo för att plugga labb, nu har Sofia kommit ner!

P.s. Ikväll är det konsert igen på samma ställe, men med ett franskt band!

Ses på andra sidan dimman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar