Just nu: i Linköping, Sverige.

torsdag 20 oktober 2011

Slutet (nästan) gott

Hemma från labben och nu känns det bättre. Vi tog mod till oss och bad läraren att få hoppa in i varsin grupp och det blev ju tusen gånger bättre. Jag blev så glad för de i min grupp hade inte heller kunnat förbereda sig och förstod först inte vad vi skulle göra. Tack, nu känner jag mig inte som världens enda idiot! De var jättesnälla mot mig och jag kände att jag kunde fråga (dumma) frågor för att verkligen förstå. Det visade sig att de inte heller visste allt. Vad skönt det är att höra ibland!

Nu har jag och Sofia gått hem från kvällens tyskalektion och ätit och försöker plugga lite C-programmering. Det går sådär för mig, orkar inte. Sofia har mer disciplin ;) Jag sitter mest och lägger upp bilder på facebook och bloggar... Men alltså jag vet inte om jag ska fortsätta på tyskan. Läraren är det hemskaste jag varit med om. Hon gör inga genomgångar eller någonting. Hon bara går runt i klassrummet och pekar på någon och säger: "säg en mening!!!!" Och ingen vågar säga något. Då blir hon ännu argare. Om någon då till slut säger något, säger hon att det är fel och blir skitarg. De är ju rädda för att säga någonting eftersom hon är så taskig, men hon tycker att hon måste vara det för att de ska fatta. Inte konstigt att fransmän inte gillar andra språk...

Vi lugnade i alla fall ner oss lite här hemma med middag (och ett glas vin, det var vi värda) och nu ska jag kanske göra några fler C-uppgifter... Vi har nämligen tenta imorgon i Langage C, som kursen heter. På fredag har jag en tenta i signalmatte och sen en labb i typ digitalteknik. Familjen kommer imorgon eftermiddag, hoppas jag hinner träffa dem! Jag kan sova med dem på hotellet imorgon kväll och äta hotellfrukost - det kanske vore nåt! :)


Summa sumarum: Idag har jag alltså lyckats bygga en förstärkare. På franska. Jag är nog ingen idiot ändå.

4 kommentarer:

  1. Tyskaläraren - WTF?? Det var det skummaste jag hört på länge!

    SvaraRadera
  2. Hennes mellannamn måste vara Hitler alltså... Sjukt! Men mot oss är hon assnäll och mot hennes favoriter...

    SvaraRadera
  3. Fy tysan! Tyska ska man lära sej genom att gå igenom ett grammatiskt moment, och SEDAN få eleverna att säga något/skriva något och tilsammans med klassen diskutera fram hur man säger det riktigt.

    Jag blir arg!!

    SvaraRadera
  4. Ja, exakt! Känner inte att jag lär mig någonting. Hon skäller bara ut dem så fort de gör något fel på det de gick igenom förra året... Suck, skulle väl behöva gå en nybörjarkurs egentligen...

    SvaraRadera