Just nu: i Linköping, Sverige.

onsdag 19 oktober 2011

Grinfärdig

Hitills har den här veckan varit typ den värsta i mitt liv. Vi kan räkna med förra torsdag förmiddag också.

Känner mig som världens största idiot, som om jag aldrig kommer fatta något, som om jag aldrig kommer klara det här. Allt är för svårt, och hur mycket jag än läser och försöker förbereda mig så förstår jag inget. Det går inte att förbereda sig inför en labb när man inte ens förstår syftet eller målet. Det är inte franskan som är problemet, det är hur labbhandledningarna är skrivna, hur texten är formulerad. Och så förstår jag inte ämnet heller...

Det känns hopplöst helt enkelt. Vad göra när jag inte vet hur jag ska göra för att lära mig något? När vi säger till lärarna att vi är Erasmus och att vi behöver tid för att förbereda oss, så säger de "jaha, ja till nästa gång måste ni förbereda er. Den här gången är det inte så farligt, det är okej." Fastän vi inte ens lyckades göra halva labben. Det var snällt, men hur mycket lärde vi oss? Jag lärde mig att om man tar upp mer plats i minnet för ett tal så blir det mer exakt än om man tar upp mindre plats i minnet. Men det hade jag nog redan förstått... Det vi skulle analysera egentligen förstod jag inte alls.

Förlåt för detta deppiga inlägg. Men så här är det just nu. Imorgon kommer mamma, pappa och mormor hit och det är jag jätteglad för, men jag kommer nästan inte hinna träffa dem förrän på fredag kväll efter alla tentor och labbar. Hoppas jag överlever tills dess.

4 kommentarer:

  1. Nu tror jag ju att det där är en övergående känsla men skulle det ändå vara så att du missar en tenta eller några poäng, så har du trots allt flyttat till Frankrike själv, klarat av en massa saker och har all rätt att vara stolt!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla ni! Det gick bättre än vad jag hade väntat mig i alla fall. Nu är det bara två jobbiga dagar kvar!

    SvaraRadera
  3. Sarah!!! Jag har haft en toppenvecka och varit lite frånvarande från din blogg. Gud, vad tråkigt att läsa att du har haft det skittufft när jag har lallat runt och njutit i Konstanz...! Men jag har ju redan läst fortsättningen ;) Det blir bättre! (och det blev det ju!)

    Njut av lovet - och boendet på hotell!!! Många, stora, massa dunderkramar

    SvaraRadera