Just nu: i Linköping, Sverige.

måndag 10 oktober 2011

Catching up

Hej ni tappra skara som läser vad jag skriver här ibland!

I eftermiddag har jag tagit lite ledigt från självstudierna och bestämde mig för att berätta lite om vad jag har haft för mig istället.

Det har hänt ganska mycket. Till att börja med var Gunnar här som sagt förra helgen och det var ju hur mysigt som helst att se varandra efter så lång tid. Det var rekord för oss att inte ha setts på över fem veckor, och då har vi ändå haft ett distansförhallande i två år.

Som jag har antytt åkte vi till Medelhavet; jag, Gunnar, Sofia, Anna, Jonatan och Sébastien. Vi åkte till en liten by som heter Banyuls som ligger nästan vid spanska gränsen. Det tog några timmar att köra dit, men det var det värt, det var så fint där! Där åt vi Moules Marinées Frites till lunch och sen hängde vi på stranden tills solen gick ner bakom träden. Sébastien hade tagit med sig snorklar, cyklop och simfötter så vi snorklade :) Vattnet var inte så kallt, kanske runt 20 grader, så efter 30 sekunder var vattnet varmt. På stranden spelade vi lite volleyboll och passade med en handboll också. Allt som allt, en underbar sommardag - fast datumet var den 1 oktober. Bilder: se inlägget Bilder från medelhavet!

På söndagen gick vi och såg Sébastiens judotävling. Det var kul att se hur det går till och vad det är man egentligen gör i judo! Efteråt åkte jag och Gunnar in till stan och gick på det moderna konstmuseet i stan: Les Abattoirs. Den första söndagen i varje månad har nämligen alla museer i Toulouse gratis inträde. Det var trevligt att göra något kulturellt! Vi hittade också några intressanta piller i muséeshopen. Säg till om ni är intresserade så kan jag gå dit och inhandla! Och rösta om dem i inlägget Pillergallup!






Efter museet lyckades vi faktiskt hitta en pytteliten affär där vi kunde handla lite till middag. Och så hittade vi ett patisserie som var öppet där vi köpte efterrätt, det blev nästan som på restaurang fast mysigare! :)



Nu ska jag faktiskt iväg och lira tennis med Sébastien, så jag får uppdatera mer senare!

Krams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar